Igrice i agresivnost
среда, 2. април 2008.
Agresivnost je postala osnovna odlika posebno mlađe populacije. Nedavno sam na sajtu Predgoškog društva Srbije imala priliku da pročitam da uz ostale otrove današnjice, mladi sve više konzumiraju video igrice. Devetogodišnjaci u igraonicama provode I po devet sati dnevno, a stručnjaci već ozbiljno počinju da upozoravaju na opasnosti od širenja nove vrste bolesti zavisnosti – elektronske zavisnosti. Video- igrice već mogu da se smatraju svojevrsnom elektronskom drogom koja guta slobodno vreme, ugrožava porodični budžet, ali i zdravlje, smanjuje radni učinak i povećava količinu negativne energije. Koliko to daleko može da ide, pokazuje i primer trinaestogodišnjaka koji je počeo zagriženo da igra video igrice još u drugom razredu osnovne škole. On već izvesno vreme ide na terapiju jer je, provodeći po osam i devet sati u igraonici, postao pravi "ovisnik" koga su već dva puta hvatali na delu kako uzima stvari iz kuće i prodaje ih da bi napabirčio novac za igrice.
I zaista tako i jeste. Prošle nedelje otišla sam posle dužeg vremena u internet kafe u mom komšiluku. Unutra mrak, zagušljivo, navijačka atmosfera. Svakog meseca održava se takmičenje. Pobednik meseca igrice koja se igra kao nagradu dobija deset besplatnih sati interneta. Mladi ne shvataju da to nije adekvatna nagrada jer su potrošili najmanje duplo više novca ali i vremena, i ta nagrada možda pokriva deo potrošenog novca ne i izgubljeno vreme.U bilo koje doba dana ili noći ista “ekipa” sedi za kopjuterom i ubija vituelne negativce. Izgubljeno vreme je nenadoknadivo, a mogli su tako pametno da ga iskoriste - usavršavanju nekih novih veština, da se bave nekim sportom i da na taj način nauče da svojom voljom, mentalnom snagom i željom pobede potrivničku ekipu, ali i da nauče kako se gubi.
Lekari sve češće upozoravaju na opasnosti koje donose video- igre, jer lako može da se izgubi jasna granica između stvarnosti i mašte, a kao i kod drugih bolesti, mogu da se zanemare važne obaveze. Agresija je ipak najvidljivija. Naravno da svu krivicu ne treba svaliti samo na video igice međutim…………….
 
posted by aleksandra.deletic at 17:13 | Permalink


1 Comments:


At недеља, април 13, 2008 2:03:00 PM, Blogger Unknown

vezano uz tematiku ovisnosti o kompjuterskim igrama. moje mišljenje se također kreće u tome smjeru, tj da je prekomjerno igranje na kompjuteru štetno (u ostalom postoji jedna izreka: čega je previše niti s kruhom nije dobro). nedostatci: zanemarivanje fizičke aktivnosti, sjedenje pred ekranom - zračenje (stariji modeli ekrana, problemi s očima, problemi s kralježnicom), asocijalizacija, življenje u imaginarnoj zajednici. ako zanemarimo nedostatak fizičke aktivnosti (koji je inače sasvim očit i tome ne treba trošiti riječi), možda je najpogubnija pojava vezana uz kompjuterske igrice asocijalizacija i život u virutalnoj zajednici. naime, ljudska zajednica nije izgrađena na asocijalnim temeljima nego kao što i sam naziv govori to je zajednica u kojoj postoji određena interakcija između njenih članova, u kojoj važe određena moralna načela i poštoju se određeni zakoni (od općih zakona (ajmo reći kriminalnih) do vjerskih, etičkih i moralnih). u virtualnoj zajednici ovi navedeni zakoni ne postoje (kreiraju se razne zajednice često puta subverzivnog, kriminalnog karaktera, pa sve i do onih u kojima se izgrađuju razni identiteti koji inače u stvarnom svijetu ne bi mogli egzistirati (utopija)). virtualna zajednica ih sama kreira. a što će se dogoditi kada virtualna zajednica želi prerasti u realnu zajednicu. tko će biti dobar, a tko loš? tko će postaviti kriterije??? koji će biti kriteriji (ajmo se "pozabaviti" crnim, plavim, ljevacima, dešnjacima, visokim, niskim) - još je charles darwin utvrdio da se razlikujemo zato da bi kao vrsta preživjeli (da sada će pobornici komp. igara reći - da i mi smo nužni da bi ljudska rasa išla naprijed - i jesu ali u granicama normale)... nadalje tematika igrica je u principu agresivna. dakle onaj kome virtualni svijet postane realni neće biti u stanu postaviti jasnu granicu gdje je virtualno, a gdje je stvarno! svoju agresivnost će prenositi na svoju okolinu - obitelj, prijatelje... još je isaac newton otkrio zakon akcije i reakcije, pa će svaka agresivnost prema okolini rezultirati još većom povratnom agresivnošću (pogledajte samo kako se ljudi ponašaju u prometu)...rubrike crnih kronika sve su deblje, a naslovi sve brutalniji. još jedan važan segment. dok se igra igrica uvijek postoji opcija - SAVE (snimi dio igrica). dakle, nije važno prije promisliti koji je najbolji način da se neki problem riješi nego, ajmo - poput narodnog heroja, ako poginem, kliknem na load i idem iz početka. u stvarnom životu takvih opcija nema. svaki potez treba biti promišljen i promišljen (to je ono od čega se ljudi razlikuju od životnja). koje bi bile prednosti igranja kompjuterskih igara. naravno sve što smo naveli su i prednosti: korištenje kompjutera - razvoj kompjuterska pismenosti kao zalog budućeg razvitka društva; razvoj inteligencije, razvoj kreativnosti... zaključno: kompjuterske igrice su dobar oblik zabave (naravno meni je sport draži, a doktori kažu i korisniji i zdraviji), ali svijet zabave nikako ne smije postati ništa više od zabave - NE SMIJE POSTATI OVISNOST jer ovisnost je bolesno stanje, a bolest kao i svaka druga zahtijeva liječenje!

 

Erio Mem Dreams: Persona by *solei on deviantART

Erio Mem Dreams: Seraphim by *solei on deviantART
Erio Mem Dreams: Crescendo by *solei on deviantART
Memoria: Birth of a God by *solei on deviantART
Memoria: Beyond the Bounds by *solei on deviantART
Erio Mem Dreams: Nocturne by *solei on deviantART
Erio Mem Dreams: Celesti by *solei on deviantART
Aerolis by *solei on deviantART
.Creation by *solei on deviantART